Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Thema's : Vriendjes Het weer School Ziek zijn December Verkeer Feest Dieren Boodschappen Harold koopt voer, Foto's kijken In de vrachtwagen; De botsing Juffrouw Amy is jarig; Myrna Maarten is ziek; Op bezoek bij oma Naar de markt; Lekkere peren Natte was; Onweer Opruimen; Bezoek uit de klas Rolschaatsen Schoentje zetten; Prettige kerstdagen
#PBIB:+111.23 --- Nederlands --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; kleuteronderwijs --- Taal: kleuters --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Kleuteronderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- tweede-taalverwerving --- meertaligheid --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of Dutch --- kleuterdidactiek
Choose an application
Leerkrachten worden steeds vaker geconfronteerd met instappende, anderstalige peuters en kleuters. De kinderen een gevoel van veiligheid en geborgenheid geven, is een van de belangrijkste taken van de leerkracht. Taalontwikkeling staat daarin centraal. Door beetje bij beetje Nederlands te leren, krijgen anderstalige kinderen grip op hun nieuwe leefwereld.40 op een rij werkt op basis van een lijst van 40 woorden die de basis vormen in de woordenschatontwikkeling van instappende, anderstalige peuters en kleuters. De lijst omvat de 40 woorden die kinderen het best als eerste leren om vlot te kunnen functioneren op school. Door zich de woorden eigen te maken, kunnen ze het klasverloop begrijpen en zich verstaanbaar maken.Bron: https://www.averbode.be/ko_taalontwikkeling?article=106516
475.29 --- NT2 --- Nederlands als tweede taal --- Anderstalige nieuwkomers --- Anderstalige kleuters --- Woordenschatverwerving --- 474.6 --- intercultureel onderwijs --- kleuters --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Didactiek van het Nederlands --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- woordenschat --- kleuteronderwijs --- #PBIB:+111.23 --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Kleuteronderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of Dutch --- Woordenschat --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Taalverwerving --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- Games --- Anderstalige nieuwkomer --- Anderstalige kleuter --- OKAN --- Nederlands
Choose an application
Zien is snappen is een vooral visuele handleiding voor taalonderwijs in het primair onderwijs met een of meer anderstalige kinderen in de klas.Met dit boek geven we de leraar een handreiking voor hoe hij met eenvoudige middelen de anderstalige kinderen meer Nederlands kan onderwijzen. Nederlands dat voorwaardelijk is voor het volgen van het Nederlandse onderwijs.Je ziet en leest hoe je met eenvoudige middelen allerlei Nederlandse taalverschijnselen kunt onderwijzen zoals:Hoe gebruik je de lidwoorden een, de en het?Hoe maak je Nederlandse zinnen?Hoe gebruik je aanwijzende voornaamwoorden?Hoe maak je samenstellingen?Hoe maak je verkleinwoorden in het Nederlands?Hoe vorm je meervoud in het Nederlands?De lessen kosten weinig tijd en kun je gemakkelijk bij of naast andere (taal-) programma's of taalmethodes aanbieden. Soms bestaan de lessen uit een visuele toelichting voorafgaand aan een gewone les uit het schoolcurriculum; soms zijn het aparte lessen.We beschrijven specifieke leerstof Nederlands voor groep 1 tot en met 4. Deze leerstof is voorwaardelijk voor het onderwijs in groep 5 en hoger.Sommige onderdelen kun je ook gebruiken voor Nederlandstalige kinderen met een taalachterstand. Doordat we verschijnselen isoleren en visualiseren, bieden we ook deze kinderen meer structuur aan. Ook voor kinderen zonder taalachterstand zijn bepaalde lessen interessant, omdat ze zo al vroeg inzicht krijgen in de Nederlandse taalstructuur.Bij deze uitgave hoort een digitale bijlage. Inde digitale bijlagen zijn de printplaten voor de kubussen te vinden: geel voor personen, bruin voor dieren, rood voor de handelingen, paars voor bepaling van plaats en oranje voor bepaling van tijd. De digitale bijlagen worden automatisch toegevoegd in je klantaccount na betaling van het boek in onze webshop. Je vindt deze direct terug in je klantaccount onder 'Mijn directe downloads'. Heb je het boek elders aangeschaft? Dan kun je de losse digitale bijlagen gratis downloaden in onze shop met de code uit het boek. https://shop.bazalt.nl/shopware.php?sViewport=detail&sArticle=91
Nederlands --- taalmethodes --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- NT2 --- Nederlands voor anderstaligen --- * 838.5 --- Nederlands als tweede taal --- anderstaligen --- Nederlands voor anderstaligen (NT2) --- taalachterstand --- Nederlands 838.5 --- Taalbeschouwing --- Didactiek --- 475.2 --- nederlands voor andertaligen --- #PBIB:+111.24 --- #PBIB:+111.23 --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Kleuteronderwijs --- Contains audio-visual material --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- PXL-Education 2016 --- Taalverwerving --- Anderstaligen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- tweede-taalverwerving --- taalverwerving --- Anderstalige --- Didactics of languages --- Primary education --- Grammar --- NT2. --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- NT2 ; basisonderwijs --- Coöperatieve werkvorm
Choose an application
Hoe zorgt u er voor dat jonge kinderen (nog) beter worden in begrijpend luisteren? Stap voor stap uitleg hoe u activiteiten voorbereidt en uitvoert met voorbeeldteksten als basis.Cruciaal is dat u kinderen uitdaagt om na te denken over de inhoud van de teksten. Hoe u dat kunt doen, leest u in het theoretische deel. Daarin staan ook aanwijzingen en tips voor de praktijk. De map bevat bovendien 38 uitgewerkte activiteiten. Zo kunt u zonder al te veel voorbereiding direct in de praktijk oefenen met het format.
Didactics of Dutch --- Kindergarten --- luistervaardigheid --- luisteroefeningen --- didactische werkvormen --- #PBIB:+111.13 --- Luisteren --- Woordenschatonderwijs --- Voorlezen --- Kleuteronderwijs --- Peuters --- luisteren --- woordenschatonderwijs --- kleuteronderwijs --- 471.41 --- Begrijpend luisteren --- Didactische werkvormen --- Taalontwikkeling --- Taalstimulering --- Woordenschatuitbreiding --- 472.1 --- taalontwikkeling --- #PBIB:+111.23 --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- Taal en verbale expressie --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Kleuteronderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2019 --- basisonderwijs --- taaldidactiek --- Woordenschat --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Didactiek --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Leesbevordering --- Nederlands --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Didactische werkvorm --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- logopedie --- therapiematerialen
Choose an application
De spelletjes zijn gericht op het leren formuleren van volledige zinnen in het Nederlands. Kinderen hebben bhehoefte aan een speelse en stimulerende omgeving. Deze spelletjes voorzien daarin doordat ze beweging, waarneming, denken en voelen combineren. Elk spel wordt stap voor stap beschreven. Met talrijke werkbladen met illustraties die gekopieerd en uitgeknipt moeten worden. (Bron: covertekst)
intercultureel onderwijs --- taalspelletjes --- tweede-taalverwerving --- Didactics of languages --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Didactics of primary education --- Taalspelen --- Multiculturele samenleving --- #PBIB:+111.23 --- Nederlands --- 475.21 --- 844.6 --- Allochtonen --- Basisonderwijs --- Bomen --- Dierentuin --- Dierentuinen --- Groenten en fruit --- Groenten --- Handpoppen --- Hemellichamen --- Herfst --- Intercultureel onderwijs --- Kennismakingsspelen --- Kledij --- Kleding --- Kleuren --- Kleuteronderwijs --- Lichaam --- Maan --- Multicultureel --- Reactiesnelheid --- Sociaal gedrag --- Spreken --- Sterren --- Taalactiveringsprogramma's (Taalstimulering) --- Taalontwikkeling --- Taalspelletjes --- Uitspraakspelletjes --- Versjes --- Vogels --- Weer --- Zon --- 475.25 --- Handboek/cursus --- 379.825 --- Sociale vaardigheden --- Taal --- Taalverwerving --- Spreekvaardigheid --- 061097.jpg --- Taalspelletjes: kleuterschool --- Taalspelletjes: lagere school --- anderstalige nieuwkomers --- NT2 --- multicultureel onderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Kleuteronderwijs --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: zwemvogels) --- Nederlands als tweede taal --- Lager onderwijs --- Taalspel
Choose an application
Deze woordenschatuitgave is bedoeld voor anderstalige en taalzwakke leerlingen in de kleuterschool. Woorden in prenten bevat een vereenvoudigde versie van tien bekende prentenboeken, bijvoorbeeld Rupsje Nooitgenoeg, Wil je mijn vriendje zijn?, Max en de Maximonsters en Plons! De vereenvoudigde verhalen vormen de kern van de vijftig woordenschatlessen (vijf lessen per titel) die Woorden in prenten biedt. De lessen bestaan uit het aanbieden van inhoudswoorden en functiewoorden op een heldere en duidelijke manier, gevolgd door allerlei verwerkingsoefeningen en teken- en handvaardigheidactiviteiten.
Nederlands voor anderstaligen --- Nederlandse woordenschat. --- Prentenboeken --- Didactiek. --- Kleuters. --- kleuters --- Didactics of Dutch --- woordenschat --- prentenboeken --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- NT2 ; kleuteronderwijs --- NT2 --- Taalverwerving --- 471.41 --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Voorlezen --- Ontluikende geletterdheid --- Taalontwikkeling --- Werken met prentenboeken --- Nederlands 838.5 --- 475.2 --- Nederlands als tweede taal --- 472.17 --- #PBIB:+111.23 --- Taal en verbale expressie --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Kleuteronderwijs --- Contains audio-visual material --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2018 --- didactiek van de talen --- didactische werkvormen --- basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Taalopvoeding --- Anderstalige nieuwkomers --- Didactics of Kindergarten --- tweede-taalverwerving --- Prentenboek --- Anderstalige nieuwkomer
Choose an application
Bonte boel! is een bonte verzameling ideeën om er in kleurrijk gezelschap van jonge kleuters een bont geheel van te maken. Het is de bedoeling om via activiteiten rond muzische vorming (beweging, muziek en beeld) de taalvaardigheid te stimeren.
Muzikale vorming --- Taal --- Kleuteronderwijs. --- taalvaardigheid --- taalverwerving --- muzische vorming --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of Dutch --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Taalvaardigheid ; kleuteronderwijs --- #PBIB:+111.23 --- Muziek --- Nederlands --- Nederlands voor anderstaligen --- kleuters --- taal --- 471.41 --- didactiek --- kleuteronderwijs --- muzikale opvoeding --- Auto's --- Ballonnen --- Buizen --- Doeken --- Dozen --- Gaatjes --- Hamsters --- Hout --- Kleuteronderwijs --- Muzische vorming --- Papier --- Peuters --- Schoenen --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- Verzamelen --- Water --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Jongste kleuters --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- 471.46 ) Muzische vorming --- auto's --- balonnen --- buizen --- doeken --- dozen --- gaatjes --- hamsters --- muziekinstrumenten maken --- papier --- schoenen --- stokken --- takken --- torens --- water --- Muzische vorming ; kleuteronderwijs --- 472.19 --- Kleuterschool: taal --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Didactiek van de kunst --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- PXL-Education 2013 --- muzikale expressie --- Taalopvoeding --- Nederlands als tweede taal --- NT2
Choose an application
Taal --- Kleuters. --- tweede taal --- kleuters --- Didactics of Kindergarten --- jeugdrecht --- Didactics of Dutch --- kleuterdidactiek --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs --- Ontwikkelingsmaterialen ; kleuteronderwijs --- #PBIB:+111.13 --- Nederlands --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Taaltest --- kleuteronderwijs --- materialen --- taal --- taalontwikkeling --- 471.41 --- Nederlands als tweede taal --- didactiek --- taalopvoeding --- Ballonnen --- Bouwen --- Dozen --- Geluid --- Hoeden --- Klei --- Kleuteronderwijs --- Licht --- Magneten --- Papier --- Schoenen --- Spiegels --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- Telefonie --- Water --- Zand --- Boeken maken --- Dagbladen (Kranten) --- Fruit --- Geluiden --- Handboek/cursus --- Hoofddeksels (Hoeden) --- Huizen --- Kaartlezen --- Kijken --- Kleding --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Licht en donker --- Magnetisme --- Meten --- Portretten --- Sluitingen --- Speeldeeg --- Stempelen (handenarbeid) --- Stoelen --- Taalopvoeding --- Telefoon --- Tijd --- Touwen --- Vormen --- Wegen --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- 475.21 --- Documentatiemap --- basisschool : didactiek : taal (ler) --- Nederlands voor anderstaligen ; kleuteronderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- 472.1 --- anderstaligen --- kleuterschool: taal --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- NT2 --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: Boetseren) --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- PXL-Education 2014 --- taalonderwijs --- taalverwerving
Choose an application
Bij mijn thuis; Sst, wat hoor ik?; Speel je mee?; Eet smakelijk!; Brr, wat koud!; Waar is...?; Wat loop en vliegt daar?; Kunst!
genre-thema"">
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|